08 augustus 2010

Koekblik



Al zolang als ik me kan herinneren zitten mijn verftubetjes in dit gebloemde koekblik. Eerst zaten er alleen de verftubetjes in die ik van mijn oma heb geërfd. Mijn oma schilderde ook, vooral bloemen, maar er is niet veel van bewaard gebleven. Zij schilderde met olieverf, ik ken geen aquarel van haar. En hoe die opgedroogde tubetjes waterverf in mijn bezit zijn gekomen weet ik ook niet. Maar ik beleefde er veel plezier aan, ik kleurde er mijn tekeningen mee.
De herkomst van het koekblik is ook duister. Heb ik hem een keer voor mijn verjaardag gekregen? Raar cadeau voor een kind .... ik weet het echt niet.
Maar nu nog steeds zitten mijn verftubes in dit koekblik. Dat hoort zo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting my blog! Your comments are very welcome!
Comments will be moderated.

About me