04 maart 2019

loving trees...



Bomen blijken sociale wezens te zijn. Steeds meer wordt duidelijk dat bomen met elkaar communiceren via hun wortels. Ze zijn zelfs in staat te zorgen voor zieke bomen in hun buurt, door ze voedsel te sturen. Bomen voelen pijn. Voelen ze ook liefde? Ik denk van wel.
Het is allemaal chemie.

Ik had verschillende versies nodig om dit idee uit te werken. Het compromis tussen het idee in je hoofd en het uitwerken in een schilderij. Susan Abbott schreef er een blogpost over, leuk om te lezen.

~~~~~~~

Trees turn out to be social beings. It is becoming increasingly clear that trees communicate with each other through their roots. They can even take care of sick trees next to them, by sending them food. Trees feel pain. Do they also feel love? I think they do.
It is all chemistry.

It took me several versions to work out this idea. The compromise between the idea in your mind and working it out in a painting. Susan Abbott wrote a blogpost about it, interesting to read.

19 opmerkingen:

  1. Wonderful thoughs and a wonderful painting!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha! écht heel erg leuk en vooral mooi ook uitgevoerd, dat idee! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Strongly agree, they are as important as essential for our life.
    Nice tribute and nice words.
    Congratulations.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautifully painted Judy!!!! Susan Abbot’s blogpost was SO interesting... I’m glad you posted it!!!
    Have a wonderful day!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. A beautifully illustrated and very interesting blogpost, Judy! I confess to being a tree hugger :)
    Thank you for the link to Susan Abbott's site. Great information from her!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. So lovely Judy. I am a tree hugging person. Living in a woods makes me appreciate their beauty and what they bring to all of us find shelter beneath their limbs. Have a super day. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I'm a tree hugger too Judy. I'm the person tied to the trunk to avoid it being chopped down. LOL !
    I love this sweet painting, it says it all.

    BeantwoordenVerwijderen

  8. Your trees are always so special and this hearttouching twos are absolutely wonderful.
    Thinking often on you Dear.
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh well , always something new to learn :-) Your trees are beautiful , and it shows you put a lot of love into this work .

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig weer, wat kun je dat toch goed met al die kleuren. Petje af!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Voor mijn gevoel kappen ze op het moment veel te veel bomen. Nu ik dit lees weet ik het zeker. Laat ze staan ze zorgen voor elkaar. Jouw bomen blijven iig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Judy, dit is mooi geschilderd en ook mooi beschreven hoor !
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Judy, je bomen zijn prachtig. Wat is mooier dan een diep bruine stam die fris groene bladeren draagt?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is prachtig geworden! Ik wist niet dat bomen zelfs voor elkaar zorgden!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik denk het ook Judy prachtig gedaan en met veel gevoel lieve groetjes Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Love-ly painting! Nature is amazing. How little we still know....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi! Ik geloof wel dat bomen kunnen voelen. Het gaat alleen anders dan de manier waarop wij voelen.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting my blog! Your comments are very welcome!
Comments will be moderated.

About me