21 januari 2021

amaryllis


Amaryllis aquarel schets.
Amaryllis watercolour sketch.

14 opmerkingen:

  1. Weer een pareltje aan jouw aquarellensnoer.. kan er niks anders van maken. :-)
    Ik gaf namens de hond elk jaar m'n pa een amaryllisbol voor zijn verjaardag op 14 november.. ook de laatste keer in 2019. Die bol ging snel.. pa hoopte altijd dat ze met Kerst in bloei zouden staan, maar vaak was het al veel eerder.. zo ook die laatste keer. Toen pa dan zo ziek werd en in het ziekenhuis belandde en nogal warrig was, kwam ik eens op bezoek en het eerste dat ie zei tegen mij was 'het gaat weer te hard'.. en ik wist meteen dat ie het niet over zichzelf, maar over die bol had..! Ik hoopte eigenlijk alleen maar dat ie 'm nog zou zien bloeien, maar dat mocht niet meer zo zijn.. na zijn dood op 1 december heb ik de amaryllis mee naar huis genomen en heel erg aan pa gedacht toen ie bloeide.. net voor Kerst. Heb 'm overgehouden en geprobeerd vorig jaar weer te laten bloeien, maar er kwam alleen maar blad uit.. misschien dít jaar? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje mizzD! Een amaryllis is voor jou dus altijd verbonden met je vader. Of het nu deze is of een andere. Wat jammer dat hij hem niet meer bloeiend kon zien.

      Verwijderen
    2. Ja, bij een amaryllis moet ik altijd aan m'n vader denken ja.. en die laatste bloeide echt enorm mooi, met vier prachtige rode klokken (soms geven ze er maar drie).. dat had ie zeker weten mooi gevonden hoor! En deze aquarel van jou vast ook! :-)
      (sorry dat ik hier nu op jouw blog zo uitgebreid erover schrijf.. maar het kwam ineens boven hehe)

      Verwijderen
    3. Geeft niks. Gezellig juist, beetje kletsen.

      Verwijderen
  2. Echt amaryllus tijd. Heel mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi en weer zo zacht geschilderd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een talent heb je toch, de stijl wat een schoonheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. As always subtle, transparent and loose, they have everything as watercolors.
    Best regards.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Really beautiful version of this amazing flower that opens in the darkest period of the year.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fantastic layers and glow! I love all about this work.

    xx, isabella

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ga maar lekker schilderen Judy. Deze staat ook in mijn volg lijst. Ik ben benieuwd naar je schilderijen die volgen. Veel plezier erin!

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting my blog! Your comments are very welcome!
Comments will be moderated.

About me