05 augustus 2018

heatwave doodles...


Het blijft maar warm. Te warm. En nog geen regen.
De bomen laten blaadjes vallen, oogsten kwijnen weg op de akkers, koeien staan binnen en eten de wintervoorraad hooi op, rivieren staan laag en de rivierdijken gaan barsten vertonen.
Ik maak me zorgen. Wat zullen de gevolgen zijn van deze langdurige droogte?

The weather remains hot. Too hot. And no rain yet.
The trees are dropping leaves, harvests in the fields are withering away, cows are inside and eating the winter supply of hay, rivers are low and the river dikes are starting to show cracks.
I worry. What will be the effects of this prolonged drought?



Het beste is om rustig aan te doen.
Een goed moment om wat nieuwe dingen uit te proberen.
Een tijdje geleden kocht ik Ecoline brushpennen.
Hierboven vervaagde ik de lijnen met een natte penseel.
Toch ligt mijn eerste liefde bij aquarelverf. Zie hieronder.

The best thing is to take it easy.
A good time to try out some new things.
A while ago I bought Ecoline brush pens.
Above I faded the lines with a wet brush.
But my first love remains watercolor paint. See below.


Eén van de dingen die je met een brushpen kunt doen is 'lettering'. Daar moet ik nog lang mee oefenen voordat het zo mooi en vloeiend wordt als in het boekje.

One of the things you can do with a brushpen is 'lettering'. I need a lot of practice before it gets as beautiful and flowing as in the book.




Over letters gesproken:
ik ontdekte hoe ik digitaal letters kan inkleuren met een afbeelding. 
Ik gebruikte het fotobewerkingsprogramma Paint.net.

Speaking of letters: 
I discovered how I can colour letters digitally, using an image.
I used the photo editing program Paint.net.





Hou het koel!
Keep cool!


14 opmerkingen:

  1. Zijn brushpennen nu ecolinepennen? leuk, he, experimenteren? Ik ben bang dat ik markerpennen nu leuker vind dan aquarel. En dat terwijl ik zo'n purist was. Er ging niets boven een aquarel zonder enig ander materiaal. Maar ik blijf ook natuurlijk ook aquarelleren. Tuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, tuurlijk. :) Er zijn veel merken brushpennen, deze van Talens Ecoline zijn nieuw. De kleuren zijn heel mooi helder, maar wat ik ermee kan, moet ik nog ontdekken. Wat jij doet met de markerpennen vind ik prachtig!

      Verwijderen
  2. Dear Judy, take care. My friends visiting Europe and living there tell me the same story, the hot weather. Kind regards, Sadami

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The title of this blog post is perfect. Your 'doodles' are so bright, vibrant and fresh looking at them refreshes the soul. Superb work Judy!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you John! Planning and doing a whole watercolour is too much in this prolonged heat, but I try to keep creative.

      Verwijderen
  4. Spannend toch, Judy, iets nieuws uitproberen is altijd leuk !!
    In onze tuin is het inderdaad ook allemaal droog en de bloemen snakken naar regen....maar die komt er zeker wel aan binnenkort !
    We gaan dat waarchijnlijk in onze portemonée voelen deze winter....
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja eindelijk komt er regen en koelte aan, pff. En ik ben ook bang voor de portemonnee.

      Verwijderen
  5. Dear Judy I know how scary a drought can be. Your painting from the previous post seems to capture the hot dry heat. Love all your heatwave doodles -looks like in spite of the heat you are being wonderfully creative. Will pray you get rain soon. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Debbie! Doing small things keeps me creative. But the heat is very tiring, in every sense. It seems it will be cooler from tomorrow, let's pray!

      Verwijderen
  6. It's very hot in New York as well...so hot that it drains away any energy we have. So t stay inside and do some painting... During the evening, it cools down a bit which is wonderful.
    These sketches are all wonderful, Judy. I don't think I've seen a painting of yours that I didn't like!!! Hope it cools off a bit by you.!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aww Hilda thank you! I haven't got much energy left as well. There will be some rain tomorrow they say, and I hope it will be cooler in New York too!

      Verwijderen
  7. You have been busy, such an interesting post. Although most of the UK has suffered the heat as you have, its been much cooler over here on the extreme West Coast of Wales. Rain soon revived our brown landscape to its usual lush green

    BeantwoordenVerwijderen
  8. We have rain!!! It hadn't rained here since mid may and then I only remember a little. I hope you have had some of it too and everything is returning to green lushness as it is here. It makes for much better working conditions ;o) best wishes.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting my blog! Your comments are very welcome!
Comments will be moderated.

About me