30 maart 2022

little field mouse



Nog een aquarel die ik pas heb ingelijst. Een oudje uit 2012. Het kleine veldmuisje dat de buurtkat voor mijn keukendeur achterliet. Zo mooi. 
Het merk papier waarop ik dit schilderde bestaat helaas niet meer. Ik was dol op dat papier, je kon er heel subtiel op werken. Ik heb nog steeds geen goede vervanging gevonden. Suggesties zijn welkom.

Another watercolour that I recently framed. An oldie from 2012. The little field mouse that de neighbourhood cat left on my doorstep. So beautiful.
The brand of paper on which I painted this no longer exists. I loved that paper, it allowed very subtle work. I still haven't found a good replacement. Suggestions are welcome.




18 opmerkingen:

  1. Best wel zielig vind ik.. al was ik ook niet blij met het lévende veldmuisje dat vorig jaar een gat in het grondzeil van de tent geknaagd had hehe. Maar we hadden er eerder die vakantie eentje bij de heide gezien en het was zo schattig zicht, dat mini-beestje. Die buurtkat kan er ook niks aan doen natuurlijk, instinct en zo, maar die krijgt vast genoeg te vreten. ;-)
    Je hebt er in ieder geval een prachtig werkje van gemaakt.. leeft het arme zieltje toch nog voort! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat was ook zielig. Maar zo mooi intact nog. En misschien ook zielig om aan de muur te hangen. Maar hij verdiende toch een plekje. Het zijn echt schattige beestjes, vind ik. Maar niet als ze aan je grondzeil knagen.

      Verwijderen
  2. Wat heb je dit mooi gedaan, toppie hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Dankje Elly. Dat heeft ook wel met het papier te maken. Later ben ik op grover papier gaan schilderen, en dus minder subtiel.

      Verwijderen
  4. Jij kan ook gewoon ALLES schilderen hè? Prachtig...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Such a delicate little creature, you captured its essence exactly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat heb je dat weer prachtig gedaan. Mooi eerbetoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Judy what a wonderful painting of the field mouse. It is so good to see you are painting once again. Loved your landscape from the previous post and also your violets. Take care and have a delightful weekend. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I've heard that that's the ultimate sign of affection from a cat. I try different papers, but always seem to come back to Arches. But it is rougher and I can see how your soft and fluid style calls for a finer surface.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Blaga! Arches has never been my favourite paper. I don't like the rough surface of the paper. Maggie's tip was: painting on the backside. I've painted a lot on Fabriana rough. But this finer and softer paper I still miss. I'll try some English brand papers next.

      Verwijderen
  9. Such a touching little painting! So good that you've framed it.

    I hope you're fine, dear Judy.

    xx, isabella

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting my blog! Your comments are very welcome!
Comments will be moderated.

About me